Wil je met je bedrijf op Facebook dan kun je naast je privé profiel een Facebook pagina opzetten. Hierop kun je o.a. net als op je profiel berichten plaatsen met video’s, afbeeldingen, etc. Daarnaast kun je ook livestreamen naar je likes.
Doelgroepen uitsluiten van Facebook Ads
Bij het adverteren op Facebook en andere social media platformen is het belangrijk om relevant te zijn. Je dient de juiste boodschap op het juiste moment te laten zien. Een klant hoeft bijvoorbeeld geen introductie aanbod of een aanbieding van een product dat al gekocht is. In deze video laat ik je zien hoe je doelgroepen zoals klanten kunt uitsluiten.
Magento webshop verhuizen / migreren naar een nieuwe server / domein
Regelmatig krijg ik te maken het live zetten van een Magento webshop. Door de complexiteit van Magento wil dit nog wel eens behoorlijk veel voeten in de aarde hebben.
Daarom hieronder een korte toelichting over hoe naar mijn idee het beste een webshop kan worden overgezet.
Facebook budget bepalen met een maximale CPC / bidding
Als je een vast marketing budget hebt en zeker wilt weten dat je niet meer dan een bepaald bedrag per klik betaald dan kun je gebruik maken van Facebook Bidding. Je kunt in een advertentieset het dagbudget en de maximale CPC vastzetten en op campagne niveau het maximale totaalbudget bepalen.
Magento webshop order / bestelling / verkopen afhandelen
Vragen over het verwerken van bestellingen in een Magento webshop? Lees hier alles over het afhandelen van orders in een Magento webshop.
Facebook advertenties maken in de Ads Manager
Facebook advertenties maken kun je doen door te starten met de Ads Manager. Hierbij maak je gebruik van campagnes die bestaan uit verschillende advertentiesets (doelgroepen) en die bestaan weer uit verschillende advertenties. Op deze manier kun je verschillende type en varianten advertenties testen voor het beste resultaat.
Magento webshop koppelen aan Google Shopping
Google Shopping helpt webshophouders om meer verkeer te krijgen naar hun webshop en hiermee meer winst te maken. Nu zijn er een aantal oplossingen voor deze koppeling.
Hoe overtuig ik bezoekers om te kopen in mijn shop?
Iedere webshophouder wil graag meer omzet en winst behalen uit zijn webshop. Belangrijk hierbij is om bezoekers te overtuigen zodat zij gaan kopen!
Vergelijkbare doelgroepen maken in de Facebook Ads Manager
Met Vergelijkbare doelgroepen in de Facebook Ads Manager ben je in staat om je advertenties te richten op mensen die een vergelijkbaar profiel hebben met bijvoorbeeld je bestaande leads of klanten. Deze mensen hebben dezelfde interesses, liken dezelfde pagina, volgen hetzelfde merk, zijn van hetzelfde geslacht, etc.
Magento tip: Meer winst maken met je webshop
Veel tijd aan marketing besteden is pas belangrijk als de basis van je website of webshop in orde is. Dan past haal je meer winst uit je webshop.
Marketing Tip: Hoe verdien ik met social media?
Van diverse klanten uit de vraag-maar-raak actie van Lives kreeg ik de vraag “Hoe verdien ik met social media?”.
Video marketing toepassen in Facebook Ads
Om beter op te vallen in Facebook tijdlijn kun je video marketing toepassen in Facebook Ads. Naast het verschil dat video veel meer opvalt is over het algemeen de prijs per klik ook lager. Echter worden wel alle klikken meegeteld, dus ook het opstarten van de video. Dit kan soms een vertekend beeld geven van de daadwerkelijke kosten.
Magento Tip: BTW tarief aanpassen naar 21%
Op 1 oktober gaat het btw-tarief van 19% naar 21%. Alle webshophouders moeten hierdoor hun winkel aanpassen. Ook moeten zij beter hun best gaan doen om bezoekers te werven omdat de consumenten minder koopkrachtig worden.
Magento Tip: Verzendkosten per postcode
Uit de vele vragen via de vraag & antwoord actie van Lives start ik vandaag met het antwoord op de eerste vraag: Hoe kun je verzendkosten per postcodereeks instellen? Op deze manier kun je bijvoorbeeld gratis verzendkosten doen naar postcodes in de buurt.
Geschikte domeinnaam kiezen voor je webshop
Als het gaat om het starten van een e-commercebedrijf, is een geschikte domeinnaam kiezen een cruciale eerste stap in het opbouwen van een gedenkwaardig en winstgevend merk. Een pakkende naam bedenken kan echter een uitdaging zijn. Er zijn namelijk al eindeloos veel verschillende namen bedacht. Soms kun je zelfs ontdekken dat voor jouw gevoel alle ‘goede’ namen al in gebruik …
Facebook Pixel instellen voor je website of webshop
De Facebook Pixel is het belangrijkste element als je Facebook Ads gebruikt om bezoekers te krijgen naar je website of webshop. De Facebook Pixel meet de bezoekersaantallen en verkrijgt handige informatie over bezoekers die je kunt gebruiken in het richten van je advertenties.
Supercomputer wint van quizkampioenen
AMSTERDAM – Supercomputer Watson, ontwikkeld door IBM, heeft twee quizkampioenen in een Amerikaanse televisieshow verslagen.
De machine beantwoordt kennisvragen die door de presentator worden voorgelezen en eindigde na verschillende rondes ruim voor de twee mannen.
Internationale webshop beginnen in België, Duitsland en andere landen
Internationale webshop beginnen in bijvoorbeeld België of Duitsland? Lees dan snel verder in mijn blog. Groeien met je webshop door internationaal te gaan en te verkopen in het buitenland Een interessante keuze om te groeien met je webshop is door je producten te verkopen aan klanten in andere landen. Door nieuwe markten aan te boren vind je een nieuw publiek …