Bestelwaarde verhogen

Krijg meer omzet doordat klanten vaker terug komen op je website of webshop.

Het verhogen van je bestelwaarde van je bestellingen, zorgt ervoor meer omzet per klant maakt en je investeringen in zoekmachine optimalisatie en conversie verbeteringen nog efficiënter worden. Als je de klant stimuleert om 10% meer uit te geven, stijgt je omzet gemiddeld 10%. De bestelwaarde kan ik op een aantal manieren verbeteren:

Strategische doelen vastleggen

Doel van het bedrijf en commerciële doelen vastleggen.

Zoekwoorden onderzoek

Welke behoeften heeft je doelgroep? Wat is hun vraag, waar zoeken ze naar?

Productrelaties bepalen

Welk product is verwant aan het andere product?

Teksten productpagina’s

Word je bezoeker geraakt door je teksten en geprikkeld tot een aankoop?

Cross-sells bepalen

Welke producten zouden prima bij elkaar passen?

Up-sells bepalen

Duurdere varianten ontwikkelen en inrichten

Interesses in kaart brengen

Met een customer relationship manager de interesses peilen.

Aftersales Mailing

Geautomatiseerd e-mails sturen o.b.v. surf- en koopgedrag.

Remarketing / Retargeting

Advertenties op Google en Facebook tonen o.b.v. surfgedrag.

Investering bestelwaarde verhogen

Met een looptijd van 3, 6 of 12+ maanden.

Basis

€ 420,- p/m

  • 1 dag per maand
  • nulmeting, doelen vastleggen
  • maandelijkse evaluatie
Contact opnemen

Enterprise

Op aanvraag

  • 3+ dagen per maand
  • nulmeting, doelen vastleggen
  • maandelijkse evaluatie
Contact opnemen

Voorbeeld bestelwaarde verhogen

Een bedrijf dat trouwjurken verkoopt heeft een gemiddelde klantbesteding van 1000 euro. Door ook bruidsaccessoires, bruidslingerie en bruidsschoenen op een aantrekkelijke manier aan te bieden stijgt de gemiddelde klantbesteding naar 1.250 euro. Een omzetstijging van 25%!

Vrijblijvend gesprek aanvragen

Vind je dit interessant en zou je graag een vrijblijvend gesprek willen aanvragen?

Neem contact op met Menno