Door de diensten van je bedrijf de juiste naam te geven, voelen je bezoekers zich sneller aangesproken tot de dienst. In dit artikel geef ik je 3 tips om de diensten van je bedrijf de juiste naam te geven.
3 tips over hoe je duidelijke doelen kunt stellen in je bedrijf
Een doel stellen is eigenlijk noodzakelijk voor iedere ondernemer. Het geeft antwoord op vragen als ‘waar doe ik het eigenlijk voor?’. Een doel is een droom met een finish-lijn. Toch zijn er gek genoeg veel ondernemers die hun doelen niet concreet op papier hebben gezet. Waarom is dit zo belangrijk?
Hoe ontdek ik en formuleer ik de kernwaarden van mijn bedrijf als ondernemer?
Kernwaarden zijn zaken die jij belangrijk vindt in je bedrijf en in je leven. Om een succesvol bedrijf te worden is het slim om je eigen kernwaarden te bepalen en deze door te voeren in je gehele uitstraling en strategie.
De basis voor zakelijk succes
Een ondernemer wil graag zakelijk succes. Om dit te bepalen dien je voor jezelf een definitie hiervan op te stellen. Wat maakt jou zakelijk succesvol? Een ton per jaar? Een miljoen per jaar? 100 klanten?
Hoe overwin ik faalangst, succesangst en vastloopangst als ondernemer?
Het hebben van angst als ondernemer is helemaal niet raar. Je hebt tenslotte veel meer risico’s dan wanneer je werkt bij een baas en soms betaald die ene klant later dan afgesproken en begint het heet onder de voetjes te worden. Daarnaast kun je de eerste in je branche zijn die met een concept aan de slag gaat en heb je geen concurrenten om bij af te kijken.
Hoe stap ik uit mijn comfortzone als ondernemer?
Een succesvolle ondernemer durft uit zijn comfortzone te stappen. Om te weten wanneer je buiten je comfortzone staat kun je nadenken over een drietal vragen.
Hoe ontdek ik wat ik echt leuk vind om te doen in mijn bedrijf?
‘Zakelijk succes is kunnen doen wat je leuk vindt, met het helpen van klanten in het bedenken van oplossingen en een hechte band opbouwen voor een langdurige relatie.’ Maar wat wil je nu eigenlijk? Hoe ziet jouw gewenste toekomst eruit?