Webshop laten maken

Hoe kan ik meer vragen voor mijn diensten? Hoe bepaal je wat je waard bent?

Menno Bouma Geld verdienen online Reactie plaatsen

Dagelijks spreek ik met ondernemers over hun website en alles wat met online marketing te maken heeft. Onderwerpen als ‘hoog in Google komen‘, ‘loyale klanten krijgen’, etc. komen steeds opnieuw aan bod. Online marketing is een ontzettend breed begrip. Wat doe je en hoeveel vergoeding vraag je als een klant je vraagt: “Ik wil graag meer doen met online marketing. Hoe doe ik dat en wat kost dat?”.

In principe wil elke klant hetzelfde

Als je goed naar je eigen dienstverlening kijkt en naar de kern van de vraagstukken van je klanten, dan zul je zien dat meer dan 75% van de vragen hetzelfde is. In mijn geval zijn het vragen als:

  • hoe krijg ik meer bezoekers op mijn site (via Google, Social media, etc.)
  • hoe zorg ik dat bezoekers klant worden?
  • hoe zorg ik dat per klant meer besteed wordt?
  • hoe zorg ik dat klanten weer terug komen?

Het maakt niet uit in welke branche mijn klant zit, al mijn klanten willen bovenstaand.

Het moeilijkste deel; hoeveel ben je waard om hiermee te helpen?

Stel je hebt een klant die per dag 100 bezoekers heeft, waarvan 2 klanten een product van € 250,- kopen. De klant zijn omzet is dan € 500,- per dag.

Stel dat jij als specialist die klant helpt. Je maakt die winkelwagen knop in 1 uurtje van geel naar oranje en ineens kopen 3 op de 100 bezoekers datzelfde product.

Jouw bijdrage heeft ervoor gezorgd dat je klant per dag € 250,- meer omzet maakt. En niet alleen vandaag. Maar ook morgen. En overmorgen. En over 3 maanden. € 91.250,- per jaar.

Hoe kan ik meer vragen voor mijn diensten?

Laten we stellen dat je tussen de € 40 en € 100,- per uur rekent. Voor het aanpassen van die button kun je dus maximaal € 100,- ontvangen.

Verdiep je nu eens in de klant. Begin het gesprek met je klant opnieuw en vraag hem of hij € 91.250,- wil verdienen met een investering van € 5000,-. Ik durf te wedden dat hij ‘JA‘ zegt. Dus je hebt een DEAL!

Jouw kennis is geen € 100,- waard, maar € 91.250,-. Dit is jouw WAARDE.

Connective selling

Dit soort deals komen vaak voor in echte goede 1-op-1 gesprekken met klanten, echte ‘connective selling‘. Een klant wil gewoon een goed gesprek en goed verdienen met zijn investering, that’s it.

Heb jij dit al eens geprobeerd bij je klant? Graag hoor ik van je in de reacties onderaan deze pagina.

Succes!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *