Met Facebook aangepaste doelgroepen kun je advertenties maken die gericht zijn op jouw ideale klant. Je kunt vooraf gedefinieerde doelgroepen maken en je advertenties alleen op deze groep mensen richten. In tegenstelling tot het traditionele adverteren in bijvoorbeeld de krant, waar advertenties lang niet voor iedereen relevant zijn.
Facebook Retargeting / Remarketing, wat is het en hoe kun je het met succes toepassen?
Facebook Retargeting toepassen in je online marketing? Lees hier alles over retargeting, aangepaste doelgroepen, conversies, CPC, Click Through Rate en de Facebook Advertentie Manager.
Click Through Rate (CTR) verhogen van je advertenties met deze 25 tips
De Click Through Rate verhogen, is één van de belangrijkste methoden om de kwaliteit van je advertentie te verbeteren. In dit blog artikel krijg je van mij meer dan 25 tips om de CTR van je advertenties te verhogen.
Facebook pagina opzetten voor je bedrijf
Wil je met je bedrijf op Facebook dan kun je naast je privé profiel een Facebook pagina opzetten. Hierop kun je o.a. net als op je profiel berichten plaatsen met video’s, afbeeldingen, etc. Daarnaast kun je ook livestreamen naar je likes.
Doelgroepen uitsluiten van Facebook Ads
Bij het adverteren op Facebook en andere social media platformen is het belangrijk om relevant te zijn. Je dient de juiste boodschap op het juiste moment te laten zien. Een klant hoeft bijvoorbeeld geen introductie aanbod of een aanbieding van een product dat al gekocht is. In deze video laat ik je zien hoe je doelgroepen zoals klanten kunt uitsluiten.
Facebook budget bepalen met een maximale CPC / bidding
Als je een vast marketing budget hebt en zeker wilt weten dat je niet meer dan een bepaald bedrag per klik betaald dan kun je gebruik maken van Facebook Bidding. Je kunt in een advertentieset het dagbudget en de maximale CPC vastzetten en op campagne niveau het maximale totaalbudget bepalen.
Facebook advertenties maken in de Ads Manager
Facebook advertenties maken kun je doen door te starten met de Ads Manager. Hierbij maak je gebruik van campagnes die bestaan uit verschillende advertentiesets (doelgroepen) en die bestaan weer uit verschillende advertenties. Op deze manier kun je verschillende type en varianten advertenties testen voor het beste resultaat.
Vergelijkbare doelgroepen maken in de Facebook Ads Manager
Met Vergelijkbare doelgroepen in de Facebook Ads Manager ben je in staat om je advertenties te richten op mensen die een vergelijkbaar profiel hebben met bijvoorbeeld je bestaande leads of klanten. Deze mensen hebben dezelfde interesses, liken dezelfde pagina, volgen hetzelfde merk, zijn van hetzelfde geslacht, etc.
Video marketing toepassen in Facebook Ads
Om beter op te vallen in Facebook tijdlijn kun je video marketing toepassen in Facebook Ads. Naast het verschil dat video veel meer opvalt is over het algemeen de prijs per klik ook lager. Echter worden wel alle klikken meegeteld, dus ook het opstarten van de video. Dit kan soms een vertekend beeld geven van de daadwerkelijke kosten.
Facebook Pixel instellen voor je website of webshop
De Facebook Pixel is het belangrijkste element als je Facebook Ads gebruikt om bezoekers te krijgen naar je website of webshop. De Facebook Pixel meet de bezoekersaantallen en verkrijgt handige informatie over bezoekers die je kunt gebruiken in het richten van je advertenties.