3 Manieren om je tarief te kunnen verhogen en meer te verdienen

Menno Bouma E-commerce, Geld verdienen online, Omzet / Winst verhogen Reactie plaatsen

Meer verdienen en groeien

Regelmatig spreek ik met zzp’ers en directeuren van bedrijven met werknemers over het creëren van meer winst. Aan de ene kant kun je meer winst krijgen door minder kosten te maken. Je kunt er ook voor kiezen om je tarief te verhogen. Veel ondernemers zijn bang hierdoor klanten te verliezen. Ik denk eerlijk gezegd dat dit ook zal gebeuren.

Het is alleen geen reden om in paniek te raken, omdat:

  1. er voor ieder tarief een markt vol klanten is
  2. er klanten zijn die meer resultaat willen en snappen dat dit ook meer kost
  3. er klanten zijn die exclusieve, intensieve behandeling willen

Het opvallende aan ondernemen is dat niemand jou zal aanmoedigen om extreem succesvol te zijn. Je zult dus zelf aan de slag moeten om meer te gaan verdienen. In dit artikel leg ik je 3 manieren uit om je tarief te kunnen verhogen.

1. Start met de mindset dat je klanten beter helpt als zij ook meer aan je betalen

meer-verdienen

Hoe meer een klant jou betaalt, hoe meer aandacht je die klant kan geven en hoe meer resultaat er volgt voor beide partijen. Als een klant mij voor € 240,- inhuurt per maand dan kan ik een halve dag bezig zijn voor die klant en zijn de resultaten dus ook gelijk aan deze tijdsinvestering. Huurt iemand mij voor 4 keer zoveel tijd in dan zul je ook merken dat de resultaten serieus toenemen.

2. Zet het einddoel neer samen met de klant, zodat hij of zij weet wat het eindresultaat wordt

In mijn geval kan ik mijn klant vertellen dat hij beter vindbaar wordt in zoekmachines. Ik kan ook vertellen dat hij binnen 6 maanden in de top 3 staat van belangrijke zoekwoorden en hier 30% meer resultaat mee krijgt. Waar zou hij sneller op happen denk je?

Door het einddoel zo concreet mogelijk in kaart te brengen, neem je de klant mee op reis naar dat punt op de horizon en ontstaat er een veel beter beeld van het totale plaatje. Door de hele reis in kaart te brengen kun je ook een langer traject starten met een klant en heb je een vastere inkomstenstroom. Zorg hierbij dat de transformatie centraal staat.

3. Zorg dat je een complete oplossing hebt

Een klant heeft niets aan een halve oplossing die dus eigenlijk geen oplossing is. Een klant wil dat zijn probleem opgelost wordt en wil tot het eind geholpen worden.

Je kunt bijvoorbeeld een aantal stappen uitwerken en het eindresultaat noemen met alle middelen die je hierbij gebruikt.

[BONUS] 4. Stel je klant verantwoordelijk voor zijn succes!

Zoals ik aan het begin al zei. Een ondernemer wordt niet verantwoordelijk gesteld om succesvol te worden. Als je als doel hebt om € 100.000,- per jaar om te zetten en de klant zit na een kwartaal op € 22.000,- dan is het goed om die klant te pushen om nog even € 3000,- bij te verdienen. Hierdoor wordt de samenwerking veel intensiever, komen er meer financiële middelen beschikbaar en kun jij meer verdienen.

Ben jij een ondernemer en ben je op zoek naar iemand die jou verantwoordelijk maakt voor je succes?

[su_button url=”https://mennobouma.com/oplossingen/ondernemerscoach/” style=”flat” background=”#de6262″ size=”6″ wide=”yes” center=”yes” icon=”icon: arrow-circle-right”]Huur mij in als Ondernemerscoach![/su_button]

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *